Voinicul strain

21 aprilie 2008


Foaie de-un pelin
Si de rozmarin
Un voinic străin
Singurel pe drum

Intra noaptea-n sat
De câine lătrat
De lume-njurat
Doarme lângă gard
Noaptea nemâncat
De câine lătrat.

Vai, voinic străin
Ca măr dulce-n drum
Cine pe drum trece
Nu mi-l ocoleşte
Trece duşmanul
Si da cu parul
Si-mi rupe mărul
Seacă sufletul.

Tulpioara-i plânge
Cu lacrămi de sânge
Crengile că-i zice:
"Taica nu mai plânge
Ca nu-i vina mea
Nu e nici a ta
Ca n-am răsărit
La loc potrivit
De drumuri ferit.

Taci ca de-oi trai
Io te-oi îngrădi
Cu gard de nuiele
De cuvinte grele"

Foaie de-un măr dulce
M-as duce, m-as duce
Dar mi-e calea-n cruce
Si nu ştiu mă duce
La cel paltin nalt
Nalt si blestemat
Drumul să-mi oprească
Moartea să-mi umbrească.

Foaie de-un măr mic
La umbra de nuc
Doarme un voinic
Murgu-i priponit
Lantus de argint
Murgu' strafiga
Voinic deştepta.

"Bea murgule, bea
Furul te-a fura
Lanţul te-ar rodea
Lupii te-ar mânca
Tu când strafigasi
De mă deşteptasi
Frumos vis visam
Cum mă logodeam
C-o fata de crai
Pe-o gura de rai"

"Stăpîne, stăpîne,
Nu mă blestema
Nu ştii ca-i asa
Furul m-o fura
Lanţul m-o rodea
Lupii m-or mânca
Tu ai ramânea

Singurel pe vale
Cu saua-n spinare."

0 comentarii: